A Diákhitel Központ Zrt. legújabb reklámját mindössze másfél hétig sugározták, mivel komoly felháborodást keltett. A reklám története röviden annyi, hogy reggel egy fiatal srác –minden bizonnyal egyetemi, főiskolai hallgató – elindulna dolgozni, de a barátnője megkérdezi tőle, hogy miért megy, ha már van diákhitele. Sokan ebből azt feltételezték, hogy a reklámmal a fiatalokat a diákhitel felvételére ösztönzik, és a munka feleslegességét hangsúlyozzák. Köztudott, hogy sokan dolgoznak felsőoktatási tanulmányaik mellett, azonban ebben a reklámfilmben inkább az jelenik meg, hogy a munka szükségtelen, hiszen diákhitellel minden könnyebb. A Diákhitel Központ állítja, hogy a reklámmal nem volt szándékuk munkavállalást ellenezni, hanem arra irányult a céljuk, hogy megkönnyítsék az amúgy is nehéz egyetemi, főiskolai éveket. Emellett van egy másik vitatható pont is a reklámfilmmel kapcsolatban, ugyanis nem tudják pontosan mit akartak vele reklámozni. A filmben ez a mondat hangzik el: "Diákhitel! Képzésre, megélhetésre és a nagybetűs életre." Ennek ellenére a most szeptemberben induló diákhitel kötött felhasználású hitel, amit csak a tanulmány képzési díjára használhatnak a hallgatók. Azonban az elgondolkodtató kérdés, hogyha a Diákhitel Központ Zrt. célja nem a hallgatók félrevezetése volt, – mivel sokan csak a reklámok alapján döntenek a hitelfelvétel kapcsán – akkor vajon miért tiltották le ilyen gyorsan a reklámot, hiszen ezzel csak egyfajta igazságot adnak a támadó és kritizáló embereknek.
S.T.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.